15.03.2023 | Leave a comment Содержание Тест на косвенную речь в английском с ответамиТест по английскому языку по теме «Reported Speech» Reported Speech — онлайн-упражнения Онлайн-упражнения Грамматика Словарь Прослушивание Рабочие листы Грамматика Словарь Письмо Дополнительные ссылки С1.Тест на косвенную речь в английском с ответами 09.12.2020 24.11.2021 / От Ksenia В этом уроке представлен тест на косвенную речь (Reported Speech) в английском языке. Перед прохождением теста рекомендую потренироваться в следующих упражнениях:Упражнения на косвенную речьУпражнения на согласование временУпражнения на времена английскогоВ каждом вопросе теста только 1 правильный ответ и за каждый правильный ответ вы получите 1 балл. Максимальное количество баллов за этот тест — 20.Выберите правильный ответ:1. Переведите предложение в косвенную речьLaurie: “I’m a dancer.” Laurie told he was a dancer. Laurie said me he was a dancer. Laurie told me he was a dancer.2. The police officer told me _________________ . not to park there to not park there not to parked there3. Переведите предложение в косвенную речьNick: “Do you need to get up early tomorrow?” Nick asked if I needed to get up early tomorrow. Nick asked did I need to get up early the next day. Nick asked if I needed to get up early the next day.4. Отметьте предложение с ошибкой: Judy said she might be late. Judy said she will be late. Judy said she could be late.5. Переведите предложение в косвенную речьRachel: “Who is your teacher?” Rachel asked who my teacher is. Rachel asked who was my teacher. Rachel asked who my teacher was.6. Переведите предложение в косвенную речьJerry: “Could you give me a lift to the office?” Jerry told me to give him a lift to the office. Jerry asked me to give him a lift to the office. Jerry asked me if I gave him a lift to the office.7. Переведите предложение в косвенную речьNick: “I’m going to Dublin next week”. Nick said that he was going to Dublin next week. Nick said that he was going to Dublin following week. Nick said that he was going to Dublin the following week.8. She always tells me not to come home late. She always tells me: “Don’t come home late”. “Please, don’t come home late”. “Not come home late”.9. Lisa said she hadn’t been at the meeting _________________ . the day before the next day yesterday10. Переведите предложение в косвенную речьVanessa: “What are you doing here?” Vanessa asked me what I was doing there. Vanessa asked me what I was doing here. Vanessa asked me what was I doing there.11. Berta _________________ me that she lived in Canada. asked said told12. Переведите предложение в косвенную речьKenny: “You should try harder.” Kenny told me that I should have tried harder. Kenny told me that I should tried harder. Kenny told me that I should try harder.13. Переведите предложение в косвенную речьBen: “You must sign the document today.” Ben told me I had to sign the the document that day. Ben told me I had to sign the the document today. Ben told me I must sign the the document today.14. Переведите предложение в косвенную речьMom: “Wash your hands before meals.” Mom told me wash my hands before meals. Mom told me to wash my hands before meals. Mom told me to wash your hands before meals.15. Переведите предложение в косвенную речьLenny: “I will come tomorrow.” Lenny said she will come the next day. Lenny said she would come tomorrow. Lenny said she would come the next day.16. Переведите предложение в косвенную речьGeorge: “I have to go now.” George said he has to go then. George said he had to go now. George said he had to go then.17. Переведите предложение в косвенную речьMegan: “Where did you put my passport?” Megan asked me where I put her passport. Megan asked me where I had put her passport. Megan asked me where did I put her passport.18. Переведите предложение в косвенную речьNina: “Could you speak English when you were 20?” Nina asked me if I could speak English when I had been 20. Nina asked me if I could have spoken English when I was 20. Nina asked me if I could speak English when I was 20.19. Переведите предложение в косвенную речь“I can speak English very well”. He told that he could speak English very well. He said me that he could speak English very well. He said that he could speak English very well.20. Переведите предложение в косвенную речь“There wasn’t electricity in the past”. She said that there hasn’t been electricity in the past. She said that there wasn’t electricity in the past. She said that there hadn’t been electricity in the past.Инфинитив и герундий: правила употребления в английском языкеУпражнения на Present Perfect Continuous с ответамиУпражнения на Used to с ответамиwindow.yaContextCb.push(()=>{ Ya.Context.AdvManager.render({ renderTo: ‘yandex_rtb_R-A-743583-88’, blockId: ‘R-A-743583-88’ })})«+»ipt>»; cachedBlocksArray[272483] = «window.yaContextCb.push(()=>{ Ya.Context.AdvManager.render({ renderTo: ‘yandex_rtb_R-A-743583-76’, blockId: ‘R-A-743583-76’ })})«+»ipt>»; cachedBlocksArray[272482] = «window. yaContextCb.push(()=>{ Ya.Context.AdvManager.render({ renderTo: ‘yandex_rtb_R-A-743583-75’, blockId: ‘R-A-743583-75’ })})«+»ipt>»; cachedBlocksArray[272476] = «window.yaContextCb.push(()=>{ Ya.Context.AdvManager.render({ renderTo: ‘yandex_rtb_R-A-743583-71’, blockId: ‘R-A-743583-71’ })})«+»ipt>»; cachedBlocksArray[272475] = ««+»ipt>»; cachedBlocksArray[272485] = «window.yaContextCb.push(()=>{ Ya.Context.AdvManager.render({ renderTo: ‘yandex_rtb_R-A-743583-56’, blockId: ‘R-A-743583-56’ })})«+»ipt>»; cachedBlocksArray[272488] = «window.yaContextCb.push(()=>{ Ya.Context.AdvManager.render({ renderTo: ‘yandex_rtb_R-A-743583-31’, blockId: ‘R-A-743583-31’ })})«+»ipt>»; Тест по английскому языку по теме «Reported Speech»Тест по теме «Reported Speech». Тест ориентирован на учащихся 8-х классов.Цель- контроль освоения темы «Reported speech» (косвенная речь).Тест состоит из 25 заданий:1-9 — задания множественного выбора. Учащимся предлагается выбрать правильные варианты перевода предложений из прямой речи в косвенную. Возможны несколько вариантов ответа.10- задание на восстановление соответствия. При переводе прямой речь в косвенную меняются указатели времени и наречия. Учащимся предлагается соотнести эти слова с их измененной формой.11- задание на восстановление последовательности. Учащимся предлагается соотнести фото с событиями из полученного письма, расставить их в хронологическом порядке, а затем написать письмо другу, поставив предложения в косвенную речь. 12-18- задания альтернативных ответов. Учащиеся должны определить какие из предложений являются правдой, а какие неправдой (работа с текстом из номера 11).19-25-задания открытого типа. Учащиеся должны перевести предложения из косвенной речи в прямую.Работа выполняется непосредственно на листах с заданиями.Контрольно-измерительный материал (тест)Выберите правильный вариант перевода предложения из прямой речи в косвенную. Более чем один вариант возможен.1.“I am planning to go to Kenya,” Sally said.She said she was planning to go to Kenya.He said he was planning to go to Kenya.She said she is planning to go to Kenya.Sally said that she was planning to go to Kenya.Sally said I am planning to go to Kenya. 2.“The birds build their nests among the trees,” the teacher said.The teacher said that the birds were building their nests among the trees.The teacher said that the birds built their nests among the trees.The teacher said that the birds have built their nests among the trees.The teacher said that the birds will build their nests among the trees.The teacher said that the birds build their nests among the trees.3.“I don’t like chocolate,” Mary said.Mary said that she doesn’t like chocolate.Mary said that she not liked chocolate.She said that she didn’t like chocolate.Mary said that she liked chocolate.Mary said that she didn’t like chocolate.4.“Do you do sports?”, doctor asked.Doctor asked me if I do sports.Doctor asked me if you do sports.Doctor asked me did I sports.Doctor asked me if I did sports.Doctor said me did you do sports.5.“What is your favorite subject?”, Colin asks me.Colin asks me what my favorite subject is.Colin asked me what my favorite subject is.Colin asks me what my favorite subject is.Colin asks me what your favorite subject is.Colin asks me what is my favorite subject.6.“Have you made new friends?”, a mother asked.My mother asked me if I had made new friends.My mother asked me if you had made new friends.She asked me if I had made new friends.A mother asked her daughter if she had made new friends.A mother asked her daughter had she made new friends.7.“Is it your second visit to England?”, the policeman asked.The policeman asked me if it is my second visit to England.The policeman asked me if it was my second visit to England.The policeman asked if it was my second visit to England.The policeman asked me was it my second visit to England.The policeman asked my friends if it was their second visit to England.8.“Can Molly speak English?”, Kate asked.Kate asked if Molly could speak English.Kate asks if Molly could speak English.Kate asked if Molly can speak English.Kate asked could Molly speak English.She asked if Molly could speak English.9.“Don’t smoke”, the doctor said.The doctor advised me not to smoke.The doctor advised me do not smoke.The doctor said me not to smoke.The doctor advised me didn’t smoke.The doctor said me not smoke.Соотнесите указатели времени и наречия с их измененными формами.10.Direct SpeechIndirect Speech1. today2.tomorrow3.yesterday4.next week5.last month6.now7.ago8.here9.this 10.thesea) the following weekb) therec) thosed) that daye) beforef) the next dayg) that h) the day beforei) thenj) the previous month11. Представьте, что вы только что получили новости от вашей подруги Нины. Она прислала вам письмо и фото, в которых идет речь о ее летних каникулах. Соотнесите фотографии с событиями, которые на них запечатлены, расставив их в хронологическом порядке. А затем напишите письмо вашему общему другу Полу, рассказав о летних каникулах Нины. Не забудьте перевести предложения в косвенную речь.All day long we walked around the city, examined the local attractions and visited museums. I liked Notre Dame most of all, even though when we visited it, the weather was terrible. It was raining cats and dogs. In the evening, I walked with my friends, together we were having fun.July was the most memorable month. I spent it in Paris with my family.In June, I went to a school camp. It was very interesting.There we were getting ready for the volleyball competitions. Also we played football and tennis.August I spent at home. I finally managed to read the book by Erich Maria Remarque’s «Three Comrades».Dear Paul, I’ve just received the letter from our friend Nina. You know, her summer holidays were brilliant. I’m in a hurry to share news…_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________Keep in touch. Best wishes,__________Определите, какие факты из жизни Нины являются правдой (True), а какие неправдой (False).12.Nina said that she had been in a school camp in June.True 2) False13.Nina said that she had been getting ready for the football competitions in the camp. True 2) False14.Nina said that she had spent July in Paris with her friends.True 2) False15.Nina said when they had visited Notre Dame, the weather had been fine.True 2) False16.Nina said that she had been at home in August. True 2) False17.Nina said that she had managed to read the book «Three Comrades» in July.True 2) False18.Nina said that she had walked with her friends in the morning.True 2) FalseПереведите предложения из косвенной речи в прямую.19.He said that his bus hadn’t come in time the day beforе.________________________________________________________20.She asked me if I was English._______________________________________________________21.The boys said they would go to the football match._______________________________________________________22.He said his team hadn’t won the last game.________________________________________________23.Molly said that she had gone to the library after school._______________________________________________________24.Liz said that she would go home early._______________________________________________________25. Wе said that we hadn’t made any plans yet. _________________________________________________Ответы:a, dbc, edaa, c, db, c, ea, ea, c 1-d, 2-f, 3-h, 4-a, 5-j, 6-i, 7-e, 8-b, 9-g, 10-c.Direct SpeechIndirect Speechtodaytomorrowyesterdaynext weeklast monthnowagoherethisthesethat daythe next daythe day beforethe following weekthe previous monththenbeforetherethatthoseDear Paul, I’ve just received the letter from our friend Nina. You know, her summer holidays were brilliant. I’m in a hurry to share news…In June Nina had gone to a school camp. She wrote that it had been very interesting. There they had been getting ready for the volleyball competitions. Also they had played football and tennis. Nina mentioned that July had been the most memorable month. She had spent it in Paris with her family. All day long they had walked around the city, examined the local attractions and visited museums. She had liked Notre Dame most of all, even though when they had visited it, the weather had been terrible. It had been raining cats and dogs. August Nina had spent at home. She had finally managed to read the book by Erich Maria Remarque’s «Three Comrades». In the evening, she had walked with her friends; together they had been having fun. Keep in touch.Best wishes,Your name 1 2 2 2 1 2 2 “My bus didn’t come in time yesterday” “Are you English?” “We will go to the football match” “My team didn’t win the last game” “I went to the library after school” “ I will go home early” “We haven’t made any plans yet”Использованные источники:http://english-da. ru/grammatika/reported-speechВопросы в косвенной речи. Reported QuestionsУпражнения на прямую и косвенную речь в английском языке Reported Speech — онлайн-упражнения Reported Speech — онлайн-упражнения — английская грамматика Дом Онлайн-упражнения Грамматика Заявленная речь Уровни сложности : Элементарный Средний Продвинутый RS012 — Отчетная речь Средний RS011 — Промежуточный уровень сообщаемой речи RS010 — Глаголы отчетов Advanced RS009 — Глаголы отчетов Advanced RS008 — Глаголы отчетов Advanced RS007 — Промежуточные глаголы отчетности RS006 — Сообщенная речь промежуточного уровня RS005 — Отчетная речь — Вводные глаголы Advanced RS004 — Сообщенная речь промежуточного уровня RS003 — Промежуточные глаголы отчетности RS002 — Сообщенная речь Intermediate RS001 — Сообщенная речь промежуточного уровня Онлайн-упражнения Грамматика Времена Герундий — Инфинитив Прилагательное — Наречие Если-оговорки Модальные глаголы Пассивный голос Заявленная речь Определенные и неопределенные артикли Предлоги Связки и слова-связки Квантификаторы Вопросы и отрицания Относительные местоимения Неопределенные местоимения Притяжательные местоимения Фразовые глаголы Порядок слов Распространенные ошибки Словарь Открыть Закрыть Отсутствует слово Закрыть Словообразование Множественный выбор Закрыть Префиксы и суффиксы Преобразование ключевого слова Редактирование — одного слова слишком много Словосочетания Общий словарь Прослушивание Расширенный Рабочие листы Грамматика Времена Пассивный голос Если-оговорки Заявленная речь Прилагательные — Наречия Модальные глаголы Герундий и инфинитив Артикул Фразовые глаголы Предлоги Союзы и слова-связки Вопрос и отрицание Квантификаторы Анализ ошибок Перевод предложений Словарь Множественный выбор Заполнение насыпного зазора Заполнение открытого зазора Словообразование Редактирование — одного слова слишком много Преобразование ключевого слова Общие словарные упражнения Письмо Аргументативные эссе Артикул Письма и электронная почта Дополнительные ссылки Новости на английском языке Политика конфиденциальности С1. Отчетная речь (сообщенная речь) Викторина: С1. Заявленная речь (сообщенная речь) Educaplay использует собственные и сторонние файлы cookie для анонимных аналитических целей, сохранения выбранных вами предпочтений, персонализации рекламы, которую вы видите, на основе ваших привычек просмотра и для общей работы страницы. Вы можете принять все файлы cookie, нажав кнопку «Принять», или настроить или отказаться от их использования, нажав кнопку «Настроить». Вы можете получить дополнительную информацию и изменить настройки в любое время в политике использования файлов cookie Если вам меньше 14 лет, попросите своего родителя или опекуна прочитать это сообщение, прежде чем продолжить. Загрузка SCORM Для использования в LMS (Moodle, Blackboard…) SCORM 1.2 СКОРМ 2004 Обычная загрузка Для публикации на веб-сайте или в блоге. Загрузка занятий является эксклюзивной функцией для пользователей Premium Academic или выше. Получите премиум-лицензию прямо сейчас и начните вставлять действия Educaplay в свою LMS, веб-сайт или блог. Get Premium Academic При желании вы можете скачать демо-активность здесь и протестировать ее интеграцию: Загрузить демоверсию SCORM 1.2 Загрузить демоверсию SCORM 2004 Загрузить демонстрацию активности без SCORM Дублируйте это задание и поделитесь своей версией, чтобы проверить результаты своих игроков. Поделиться скопировано Вставить скопировано Вы превысили максимальное количество действий, которыми можно поделиться в Google Classroom для вашего типа учетной записи. Если вы хотите продолжать вставлять действия в Google Classroom, приобретите учетную запись Premium Academic или выше и наслаждайтесь неограниченным количеством вставок. Получить Premium Academic Вы превысили максимальное количество действий, которыми можно поделиться в Microsoft Teams для вашего типа учетной записи. Если вы хотите продолжать вставлять действия в Microsoft Teams, приобретите учетную запись Premium Academic или выше и наслаждайтесь неограниченным количеством вставок. Получить Премиум Академический 1 Себастьян 21 января 2022 00:46 время 100 оценка 2 00:51 время 100 оценка 3 Натан Дзул 21 января 2022 г. 01:06 время 100 счет 4 01:12 время 100 оценка 5 01:14 время 100 оценка 6 Габриэль Д 21 января 2022 г. 01:24 время 100 оценка 7 01:27 время 100 оценка 8 02:04 время 100 оценка 9 КАРЛА ДЕЛЬГАДО 21 января 2022 г.